Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 336 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,9 %3 426 00070 %
Yle TV213,5 %6,9 %3 287 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %2 373 00048 %
Yle yhteensä45,2 %35,0 %3 828 00078 %
MTV316,0 %22,9 %3 615 00074 %
Sub3,5 %3,8 %2 637 00054 %
AVA2,0 %2,0 %1 850 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %376 0008 %
MTV yhteensä22,1 %29,1 %3 917 00080 %
Nelonen8,9 %12,8 %3 504 00072 %
Jim2,8 %3,4 %2 271 00046 %
Liv2,6 %2,4 %2 222 00045 %
Hero1,2 %1,6 %1 528 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %20,2 %3 803 00078 %
TV52,6 %2,9 %2 350 00048 %
Kutonen1,9 %1,8 %1 711 00035 %
Frii1,7 %1,8 %1 399 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %121 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 178 00024 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %2 914 00060 %
STAR Channel2,1 %1,7 %1 788 00037 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 469 00030 %
Disney Finland4,4 %3,3 %2 210 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %185 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %1 002 00020 %
Muut4,0 %3,3 %1 350 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 336 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.