Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,9 %1 664 00069 %
Yle TV214,9 %7,8 %1 640 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 194 00050 %
Yle yhteensä46,0 %36,2 %1 880 00078 %
MTV313,5 %19,7 %1 725 00072 %
Sub4,1 %4,6 %1 346 00056 %
AVA1,3 %1,6 %848 00035 %
C More Total0,8 %0,7 %220 0009 %
MTV yhteensä19,7 %26,6 %1 889 00079 %
Nelonen7,7 %11,5 %1 657 00069 %
Jim3,0 %3,6 %1 122 00047 %
Liv1,8 %1,9 %1 026 00043 %
Hero1,3 %1,9 %803 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %18,9 %1 831 00076 %
TV52,5 %2,8 %1 119 00047 %
Kutonen2,8 %2,7 %1 003 00042 %
Frii1,2 %1,3 %673 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %76 0003 %
TLC0,4 %0,3 %507 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,5 %1 412 00059 %
STAR Channel2,5 %2,1 %951 00040 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %815 00034 %
Disney Finland5,5 %4,3 %1 145 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %90 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %528 00022 %
Muut5,5 %4,5 %760 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 106 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.