Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,5 %1 818 00068 %
Yle TV212,5 %6,2 %1 730 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 211 00045 %
Yle yhteensä44,2 %33,7 %2 057 00077 %
MTV318,3 %25,5 %1 972 00074 %
Sub3,0 %3,1 %1 340 00050 %
AVA2,6 %2,2 %1 016 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %172 0006 %
MTV yhteensä24,3 %31,0 %2 145 00080 %
Nelonen10,3 %14,2 %1 965 00074 %
Jim2,7 %3,2 %1 181 00044 %
Liv3,2 %2,9 %1 201 00045 %
Hero1,1 %1,4 %732 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,7 %2 096 00078 %
TV52,8 %3,1 %1 273 00048 %
Kutonen1,0 %1,0 %721 00027 %
Frii2,1 %2,2 %734 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %51 0002 %
TLC1,3 %1,1 %687 00026 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,9 %1 560 00058 %
STAR Channel1,7 %1,4 %850 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %671 00025 %
Disney Finland3,3 %2,5 %1 091 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %95 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %473 00018 %
Muut2,6 %2,3 %626 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 382 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.