Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,8 %1 237 00087 %
Yle TV212,1 %7,1 %1 150 00081 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %914 00064 %
Yle yhteensä42,7 %34,3 %1 299 00091 %
MTV315,2 %21,1 %1 235 00087 %
Sub3,9 %4,3 %889 00063 %
AVA2,1 %2,3 %750 00053 %
C More Total0,6 %0,4 %123 0009 %
MTV yhteensä21,8 %28,1 %1 258 00088 %
Nelonen9,5 %13,5 %1 181 00083 %
Jim2,9 %3,3 %785 00055 %
Liv2,7 %2,7 %817 00057 %
Hero1,7 %2,2 %694 00049 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %21,7 %1 232 00087 %
TV52,9 %2,7 %852 00060 %
Kutonen2,3 %2,1 %709 00050 %
Frii2,0 %2,1 %634 00045 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0003 %
TLC0,8 %0,9 %404 00028 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,8 %1 008 00071 %
STAR Channel2,2 %1,9 %695 00049 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %577 00041 %
Disney Finland4,7 %3,5 %829 00058 %
Music TV0,1 %0,0 %46 0003 %
AlfaTV0,4 %0,6 %380 00027 %
Muut4,3 %3,0 %432 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.