Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,5 %1 229 00086 %
Yle TV212,7 %8,8 %1 145 00081 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %879 00062 %
Yle yhteensä43,7 %35,3 %1 282 00090 %
MTV315,9 %22,1 %1 246 00088 %
Sub3,6 %4,0 %920 00065 %
AVA1,7 %1,9 %718 00050 %
C More Total0,5 %0,4 %126 0009 %
MTV yhteensä21,6 %28,5 %1 286 00090 %
Nelonen9,7 %12,9 %1 149 00081 %
Jim2,5 %2,7 %793 00056 %
Liv2,5 %2,7 %790 00056 %
Hero1,6 %1,6 %614 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,0 %1 198 00084 %
TV53,1 %2,8 %870 00061 %
Kutonen2,3 %2,2 %635 00045 %
Frii2,3 %2,5 %624 00044 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC0,8 %0,7 %450 00032 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %1 098 00077 %
STAR Channel2,1 %1,9 %671 00047 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %594 00042 %
Disney Finland4,8 %3,6 %834 00059 %
Music TV0,1 %0,1 %65 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %369 00026 %
Muut3,7 %2,7 %339 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 345 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.