Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %23,6 %1 776 00071 %
Yle TV212,5 %7,8 %1 692 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 148 00046 %
Yle yhteensä44,7 %34,4 %1 976 00079 %
MTV319,5 %27,3 %1 874 00075 %
Sub2,7 %2,7 %1 219 00049 %
AVA2,5 %2,3 %1 026 00041 %
C More Total0,2 %0,1 %137 0006 %
MTV yhteensä24,9 %32,5 %2 023 00081 %
Nelonen9,4 %12,5 %1 764 00071 %
Jim2,4 %2,7 %1 112 00045 %
Liv3,0 %2,8 %1 123 00045 %
Hero1,0 %1,2 %656 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,1 %1 894 00076 %
TV52,6 %2,8 %1 210 00049 %
Kutonen1,0 %1,1 %706 00028 %
Frii2,4 %2,6 %740 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,5 %1,1 %674 00027 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,1 %1 580 00063 %
STAR Channel1,9 %1,7 %835 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %621 00025 %
Disney Finland3,5 %2,8 %1 060 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %103 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %429 00017 %
Muut2,5 %2,2 %477 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.