Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 608 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,2 %3 625 00069 %
Yle TV29,3 %7,9 %3 364 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,7 %2 276 00043 %
Yle yhteensä44,6 %38,9 %4 148 00079 %
MTV318,1 %23,6 %3 833 00073 %
Sub3,2 %3,3 %2 504 00047 %
AVA1,9 %1,9 %1 799 00034 %
C More Total0,5 %0,4 %394 0007 %
MTV yhteensä23,7 %29,3 %4 147 00079 %
Nelonen7,0 %9,0 %3 350 00063 %
Jim2,8 %2,6 %2 039 00039 %
Liv2,2 %2,1 %2 066 00039 %
Hero1,1 %1,2 %1 301 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,8 %3 756 00071 %
TV52,9 %2,7 %2 290 00043 %
Kutonen2,2 %1,8 %1 706 00032 %
Frii2,1 %2,3 %1 346 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %83 0002 %
TLC2,2 %2,3 %1 355 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,5 %2 979 00056 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 704 00032 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 455 00028 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 222 00042 %
Paramount Network0,5 %0,4 %436 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %995 00019 %
Muut2,7 %2,0 %1 023 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 608 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.