Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 376 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %28,3 %1 887 00070 %
Yle TV28,9 %7,5 %1 702 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %1 142 00043 %
Yle yhteensä44,7 %38,6 %2 135 00080 %
MTV319,9 %25,0 %1 965 00073 %
Sub2,6 %2,7 %1 217 00045 %
AVA2,3 %2,2 %942 00035 %
C More Total0,3 %0,1 %169 0006 %
MTV yhteensä25,2 %30,1 %2 128 00079 %
Nelonen7,3 %9,5 %1 738 00065 %
Jim2,3 %2,1 %980 00037 %
Liv2,7 %2,4 %1 126 00042 %
Hero1,1 %1,1 %620 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,1 %1 953 00073 %
TV52,8 %2,7 %1 148 00043 %
Kutonen1,2 %1,1 %714 00027 %
Frii2,5 %2,8 %710 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC3,0 %3,2 %767 00029 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,9 %1 530 00057 %
STAR Channel2,3 %2,2 %788 00029 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %636 00024 %
Disney Finland3,8 %3,5 %1 044 00039 %
Paramount Network0,5 %0,4 %206 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %492 00018 %
Muut2,2 %1,6 %486 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 376 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.