Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %28,6 %1 840 00074 %
Yle TV28,4 %7,5 %1 582 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %1 120 00045 %
Yle yhteensä44,7 %38,9 %2 003 00080 %
MTV319,9 %24,7 %1 852 00074 %
Sub2,6 %2,7 %1 143 00046 %
AVA2,4 %2,2 %931 00037 %
C More Total0,3 %0,1 %151 0006 %
MTV yhteensä25,1 %29,8 %1 997 00080 %
Nelonen7,3 %9,4 %1 643 00066 %
Jim2,4 %2,1 %955 00038 %
Liv2,7 %2,4 %1 093 00044 %
Hero1,1 %1,1 %616 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,1 %1 843 00074 %
TV52,8 %2,7 %1 126 00045 %
Kutonen1,2 %1,1 %693 00028 %
Frii2,5 %2,8 %702 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC3,0 %3,3 %756 00030 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,1 %1 472 00059 %
STAR Channel2,3 %2,2 %767 00031 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %629 00025 %
Disney Finland3,9 %3,5 %1 015 00041 %
Paramount Network0,5 %0,4 %206 0008 %
AlfaTV0,6 %0,7 %492 00020 %
Muut2,1 %1,6 %452 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.