Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %26,3 %1 799 00072 %
Yle TV29,1 %8,2 %1 568 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %1 116 00045 %
Yle yhteensä44,8 %37,5 %1 986 00079 %
MTV319,2 %24,8 %1 839 00074 %
Sub2,6 %2,8 %1 189 00048 %
AVA2,6 %2,8 %1 014 00041 %
C More Total0,3 %0,1 %163 0007 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %1 988 00080 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 661 00066 %
Jim2,3 %2,1 %946 00038 %
Liv2,7 %2,7 %1 101 00044 %
Hero1,1 %1,3 %658 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,1 %1 845 00074 %
TV52,8 %2,7 %1 152 00046 %
Kutonen1,1 %1,2 %759 00030 %
Frii2,7 %2,5 %698 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC3,0 %3,1 %775 00031 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,7 %1 488 00060 %
STAR Channel2,4 %2,3 %769 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %639 00026 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 067 00043 %
Paramount Network0,5 %0,3 %251 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %456 00018 %
Muut1,9 %1,7 %529 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 206 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.