Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,0 %1 702 00065 %
Yle TV210,3 %9,1 %1 656 00064 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 124 00043 %
Yle yhteensä44,1 %37,0 %1 988 00076 %
MTV315,8 %21,7 %1 801 00069 %
Sub4,1 %5,2 %1 366 00052 %
AVA1,6 %1,7 %933 00036 %
C More Total1,0 %0,8 %251 00010 %
MTV yhteensä22,6 %29,5 %1 981 00076 %
Nelonen6,4 %8,4 %1 646 00063 %
Jim3,0 %2,9 %1 053 00040 %
Liv1,7 %2,0 %986 00038 %
Hero1,2 %1,6 %735 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,9 %1 840 00071 %
TV53,2 %3,3 %1 207 00046 %
Kutonen3,6 %3,0 %1 007 00039 %
Frii1,5 %1,6 %690 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %68 0003 %
TLC1,1 %1,2 %646 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,3 %1 519 00058 %
STAR Channel3,0 %2,8 %964 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %815 00031 %
Disney Finland6,5 %5,4 %1 229 00047 %
Paramount Network0,4 %0,5 %239 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %496 00019 %
Muut3,6 %2,8 %631 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.