Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %25,5 %1 644 00068 %
Yle TV210,0 %9,2 %1 528 00063 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %1 096 00045 %
Yle yhteensä44,5 %37,6 %1 844 00076 %
MTV315,9 %21,5 %1 682 00070 %
Sub4,0 %5,3 %1 293 00054 %
AVA1,7 %1,7 %909 00038 %
C More Total0,8 %0,8 %222 0009 %
MTV yhteensä22,4 %29,3 %1 841 00076 %
Nelonen6,2 %8,2 %1 531 00063 %
Jim3,1 %3,0 %1 020 00042 %
Liv1,8 %2,0 %965 00040 %
Hero1,2 %1,6 %726 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,8 %1 719 00071 %
TV53,3 %3,3 %1 159 00048 %
Kutonen3,7 %3,1 %985 00041 %
Frii1,6 %1,6 %675 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %64 0003 %
TLC1,2 %1,2 %625 00026 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,4 %1 451 00060 %
STAR Channel3,0 %2,7 %922 00038 %
National Geographic Channel3,6 %2,6 %790 00033 %
Disney Finland6,6 %5,3 %1 172 00049 %
Paramount Network0,4 %0,5 %226 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %496 00021 %
Muut3,1 %2,4 %565 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.