Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,0 %1 620 00067 %
Yle TV26,5 %5,1 %1 386 00057 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %995 00041 %
Yle yhteensä40,8 %34,7 %1 795 00074 %
MTV314,8 %19,9 %1 618 00067 %
Sub4,4 %5,8 %1 222 00051 %
AVA1,7 %1,9 %817 00034 %
C More Total0,8 %0,8 %203 0008 %
MTV yhteensä21,7 %28,4 %1 764 00073 %
Nelonen7,1 %9,7 %1 490 00062 %
Jim3,6 %3,3 %1 028 00043 %
Liv1,8 %2,0 %880 00036 %
Hero1,5 %2,0 %690 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,0 %1 687 00070 %
TV53,4 %3,2 %1 086 00045 %
Kutonen4,3 %3,3 %908 00038 %
Frii1,9 %1,8 %647 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %88 0004 %
TLC1,2 %1,0 %618 00026 %
Discovery Networks Finland11,3 %9,5 %1 359 00056 %
FOX3,8 %3,5 %867 00036 %
National Geographic Channel4,0 %3,0 %810 00034 %
Fox Networks Group7,8 %6,5 %1 140 00047 %
Paramount Network0,5 %0,3 %222 0009 %
AlfaTV0,6 %0,7 %454 00019 %
Muut3,5 %2,9 %497 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 041 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.