Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %26,8 %1 694 00065 %
Yle TV27,0 %5,1 %1 497 00058 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 022 00039 %
Yle yhteensä40,6 %34,5 %1 921 00074 %
MTV314,6 %19,8 %1 709 00066 %
Sub4,5 %5,7 %1 268 00049 %
AVA1,6 %1,8 %829 00032 %
C More Total0,9 %0,9 %232 0009 %
MTV yhteensä21,6 %28,3 %1 878 00072 %
Nelonen7,2 %9,8 %1 588 00061 %
Jim3,5 %3,3 %1 048 00040 %
Liv1,8 %2,0 %904 00035 %
Hero1,4 %2,0 %698 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,1 %1 803 00069 %
TV53,4 %3,2 %1 118 00043 %
Kutonen4,2 %3,3 %917 00035 %
Frii1,9 %1,8 %659 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %103 0004 %
TLC1,1 %1,0 %630 00024 %
Discovery Networks Finland11,1 %9,4 %1 421 00055 %
FOX3,7 %3,5 %890 00034 %
National Geographic Channel3,9 %3,0 %822 00032 %
Fox Networks Group7,6 %6,4 %1 169 00045 %
Paramount Network0,5 %0,3 %225 0009 %
AlfaTV0,6 %0,6 %457 00018 %
Muut4,0 %3,3 %563 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 208 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.