Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 347 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,3 %1 790 00067 %
Yle TV26,9 %5,5 %1 583 00059 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,0 %1 066 00040 %
Yle yhteensä42,1 %34,8 %2 046 00076 %
MTV318,3 %22,8 %1 841 00069 %
Sub2,8 %3,2 %1 163 00043 %
AVA2,9 %3,1 %925 00035 %
C More Total0,3 %0,3 %133 0005 %
MTV yhteensä24,4 %29,4 %2 032 00076 %
Nelonen8,9 %11,8 %1 711 00064 %
Jim2,4 %2,2 %991 00037 %
Liv3,2 %3,2 %1 088 00041 %
Hero1,1 %1,4 %636 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,6 %1 944 00073 %
TV52,8 %2,9 %1 132 00042 %
Kutonen1,4 %1,3 %734 00027 %
Frii2,6 %2,6 %694 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %52 0002 %
TLC3,5 %3,3 %742 00028 %
Warner Bros. Discovery10,4 %10,2 %1 483 00055 %
STAR Channel2,6 %2,8 %823 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %636 00024 %
Disney Finland4,2 %4,1 %1 062 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %203 0008 %
AlfaTV0,8 %0,8 %483 00018 %
Muut2,2 %1,9 %421 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 347 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.