Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 346 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %26,9 %1 783 00067 %
Yle TV26,9 %4,9 %1 535 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %1 038 00039 %
Yle yhteensä42,6 %35,5 %2 012 00075 %
MTV320,0 %24,8 %1 778 00066 %
Sub3,0 %3,4 %1 142 00043 %
AVA3,1 %3,4 %915 00034 %
C More Total0,4 %0,3 %159 0006 %
MTV yhteensä26,4 %32,0 %1 958 00073 %
Nelonen6,9 %8,8 %1 619 00060 %
Jim2,5 %1,9 %855 00032 %
Liv2,3 %2,4 %966 00036 %
Hero1,0 %1,2 %614 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,3 %1 832 00068 %
TV52,6 %2,7 %1 023 00038 %
Kutonen1,5 %1,7 %755 00028 %
Frii2,9 %3,1 %702 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0001 %
TLC3,5 %3,5 %746 00028 %
Warner Bros. Discovery10,6 %11,0 %1 458 00054 %
STAR Channel2,6 %2,8 %746 00028 %
National Geographic Channel1,5 %1,4 %589 00022 %
Disney Finland4,1 %4,2 %1 012 00038 %
Paramount Network0,3 %0,3 %188 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %430 00016 %
Muut2,3 %1,8 %475 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 346 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.