Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 518 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %27,1 %3 437 00065 %
Yle TV26,8 %5,0 %3 058 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %2 041 00039 %
Yle yhteensä42,1 %35,7 %3 912 00074 %
MTV317,7 %22,8 %3 425 00065 %
Sub4,0 %4,4 %2 448 00046 %
AVA2,4 %2,8 %1 728 00033 %
C More Total0,8 %0,8 %397 0008 %
MTV yhteensä24,8 %30,9 %3 839 00073 %
Nelonen6,7 %8,4 %3 131 00059 %
Jim3,1 %2,6 %1 830 00035 %
Liv1,9 %2,0 %1 819 00034 %
Hero1,1 %1,3 %1 316 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,4 %3 549 00067 %
TV52,7 %2,8 %2 067 00039 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 680 00032 %
Frii2,3 %2,4 %1 333 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %113 0002 %
TLC2,4 %2,4 %1 347 00026 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,5 %2 799 00053 %
STAR Channel3,0 %2,8 %1 594 00030 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %1 409 00027 %
Disney Finland5,4 %4,9 %2 164 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %423 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %899 00017 %
Muut3,3 %2,6 %1 034 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 518 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.