Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,7 %35,6 %1 126 00094 %
Yle TV25,3 %4,5 %974 00081 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,5 %841 00070 %
Yle yhteensä52,7 %44,5 %1 141 00095 %
MTV319,7 %25,7 %1 046 00087 %
Sub1,8 %2,2 %653 00055 %
AVA2,0 %2,1 %592 00049 %
C More Total0,7 %1,0 %120 00010 %
MTV yhteensä24,3 %31,0 %1 074 00090 %
Nelonen4,8 %6,2 %914 00076 %
Jim2,2 %1,4 %578 00048 %
Liv1,5 %1,8 %632 00053 %
Hero0,7 %0,8 %445 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,2 %973 00081 %
TV51,7 %1,8 %650 00054 %
Kutonen2,1 %2,2 %527 00044 %
Frii2,2 %2,3 %413 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %26 0002 %
TLC1,9 %1,8 %461 00039 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,3 %813 00068 %
STAR Channel1,2 %1,1 %364 00030 %
National Geographic Channel2,1 %1,9 %464 00039 %
Disney Finland3,3 %3,0 %592 00049 %
Paramount Network0,1 %0,0 %77 0006 %
AlfaTV1,2 %1,5 %450 00038 %
Muut1,2 %1,5 %199 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.