Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 177 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,2 %34,5 %1 166 00097 %
Yle TV28,4 %8,2 %1 011 00084 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,7 %866 00072 %
Yle yhteensä54,2 %47,4 %1 174 00098 %
MTV319,3 %25,1 %1 077 00090 %
Sub2,4 %3,2 %675 00056 %
AVA1,8 %1,8 %557 00046 %
C More Total0,4 %0,4 %118 00010 %
MTV yhteensä24,0 %30,6 %1 102 00092 %
Nelonen3,8 %4,0 %899 00075 %
Jim2,0 %1,3 %539 00045 %
Liv1,4 %1,4 %586 00049 %
Hero0,7 %0,9 %448 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,8 %7,6 %967 00081 %
TV52,2 %2,6 %684 00057 %
Kutonen1,4 %1,2 %494 00041 %
Frii2,0 %2,1 %413 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC2,0 %1,8 %413 00034 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,5 %837 00070 %
STAR Channel1,1 %1,2 %391 00033 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %451 00038 %
Disney Finland3,5 %3,1 %596 00050 %
Paramount Network0,2 %0,2 %66 0006 %
AlfaTV1,1 %1,4 %465 00039 %
Muut1,0 %1,2 %213 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 177 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.