Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 495 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,7 %3 449 00065 %
Yle TV28,9 %8,1 %3 190 00060 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %2 052 00039 %
Yle yhteensä43,5 %38,2 %3 955 00075 %
MTV317,3 %22,2 %3 475 00066 %
Sub3,8 %4,2 %2 312 00044 %
AVA2,2 %2,5 %1 598 00030 %
C More Total0,5 %0,4 %399 0008 %
MTV yhteensä23,9 %29,4 %3 799 00072 %
Nelonen6,3 %7,4 %3 070 00058 %
Jim2,7 %2,3 %1 857 00035 %
Liv1,7 %1,9 %1 737 00033 %
Hero1,4 %1,7 %1 330 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %13,3 %3 477 00066 %
TV53,3 %3,7 %2 173 00041 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 726 00033 %
Frii2,2 %2,1 %1 289 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %86 0002 %
TLC2,5 %2,5 %1 270 00024 %
Warner Bros. Discovery11,1 %11,3 %2 898 00055 %
STAR Channel2,8 %2,5 %1 455 00028 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %1 415 00027 %
Disney Finland5,6 %4,7 %2 086 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %380 0007 %
AlfaTV0,7 %0,8 %952 00018 %
Muut2,8 %2,0 %1 040 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 495 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.