Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %26,9 %1 714 00069 %
Yle TV27,7 %7,1 %1 493 00060 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,8 %1 042 00042 %
Yle yhteensä43,7 %37,7 %1 911 00076 %
MTV319,2 %24,1 %1 727 00069 %
Sub3,0 %3,3 %1 054 00042 %
AVA2,9 %3,2 %827 00033 %
C More Total0,3 %0,2 %169 0007 %
MTV yhteensä25,4 %30,8 %1 870 00075 %
Nelonen6,5 %7,4 %1 452 00058 %
Jim2,1 %1,7 %833 00033 %
Liv2,2 %2,3 %889 00036 %
Hero1,3 %1,6 %586 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %12,9 %1 633 00065 %
TV53,4 %3,7 %1 060 00042 %
Kutonen1,3 %1,4 %727 00029 %
Frii2,9 %2,7 %674 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC3,9 %4,0 %695 00028 %
Warner Bros. Discovery11,7 %12,2 %1 423 00057 %
STAR Channel2,3 %2,4 %668 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,4 %611 00024 %
Disney Finland4,0 %3,8 %959 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %183 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %463 00019 %
Muut1,9 %1,4 %440 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.