Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %27,1 %1 735 00069 %
Yle TV26,3 %4,9 %1 438 00058 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %1 019 00041 %
Yle yhteensä42,5 %35,5 %1 897 00076 %
MTV320,2 %24,9 %1 727 00069 %
Sub3,0 %3,4 %1 096 00044 %
AVA3,1 %3,5 %909 00036 %
C More Total0,4 %0,3 %149 0006 %
MTV yhteensä26,6 %32,2 %1 881 00075 %
Nelonen6,8 %8,7 %1 537 00061 %
Jim2,6 %1,9 %839 00034 %
Liv2,4 %2,4 %953 00038 %
Hero1,1 %1,2 %608 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,2 %1 733 00069 %
TV52,6 %2,6 %1 003 00040 %
Kutonen1,5 %1,6 %736 00029 %
Frii3,0 %3,1 %699 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0001 %
TLC3,5 %3,5 %724 00029 %
Warner Bros. Discovery10,7 %11,0 %1 403 00056 %
STAR Channel2,6 %2,8 %727 00029 %
National Geographic Channel1,5 %1,4 %563 00023 %
Disney Finland4,1 %4,2 %980 00039 %
Paramount Network0,3 %0,3 %181 0007 %
AlfaTV0,8 %1,0 %426 00017 %
Muut2,2 %1,7 %442 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 199 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.