Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %27,4 %1 582 00066 %
Yle TV26,1 %5,0 %1 407 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,6 %991 00041 %
Yle yhteensä41,6 %36,0 %1 761 00073 %
MTV315,5 %20,5 %1 572 00065 %
Sub5,0 %5,7 %1 234 00051 %
AVA1,7 %2,1 %801 00033 %
C More Total1,1 %1,3 %202 0008 %
MTV yhteensä23,2 %29,6 %1 775 00074 %
Nelonen6,3 %7,9 %1 424 00059 %
Jim3,7 %3,5 %968 00040 %
Liv1,4 %1,7 %835 00035 %
Hero1,2 %1,5 %681 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,6 %1 613 00067 %
TV52,9 %2,9 %1 026 00042 %
Kutonen4,7 %4,0 %904 00037 %
Frii1,7 %1,7 %628 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %75 0003 %
TLC1,2 %1,2 %583 00024 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,0 %1 302 00054 %
STAR Channel3,5 %2,9 %821 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,8 %790 00033 %
Disney Finland6,9 %5,6 %1 104 00046 %
Paramount Network0,5 %0,3 %235 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %463 00019 %
Muut3,8 %3,3 %487 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.