Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 207 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %27,2 %3 317 00067 %
Yle TV26,2 %4,9 %2 845 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %2 010 00041 %
Yle yhteensä42,1 %35,7 %3 658 00074 %
MTV317,9 %22,9 %3 299 00067 %
Sub3,9 %4,5 %2 330 00047 %
AVA2,4 %2,8 %1 710 00035 %
C More Total0,7 %0,8 %351 0007 %
MTV yhteensä25,0 %30,9 %3 656 00074 %
Nelonen6,6 %8,3 %2 961 00060 %
Jim3,1 %2,7 %1 807 00037 %
Liv1,9 %2,1 %1 788 00036 %
Hero1,1 %1,3 %1 289 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,4 %3 347 00068 %
TV52,7 %2,8 %2 029 00041 %
Kutonen3,0 %2,8 %1 640 00033 %
Frii2,4 %2,4 %1 326 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %104 0002 %
TLC2,4 %2,4 %1 307 00027 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,5 %2 706 00055 %
STAR Channel3,0 %2,8 %1 548 00031 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 354 00028 %
Disney Finland5,5 %4,9 %2 084 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %416 0008 %
AlfaTV0,7 %0,8 %890 00018 %
Muut3,0 %2,4 %929 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 207 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.