Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %26,7 %3 350 00068 %
Yle TV26,5 %5,3 %2 884 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %2 045 00042 %
Yle yhteensä41,5 %34,8 %3 726 00076 %
MTV316,7 %21,5 %3 373 00069 %
Sub3,6 %4,4 %2 331 00047 %
AVA2,3 %2,5 %1 726 00035 %
C More Total0,5 %0,5 %329 0007 %
MTV yhteensä23,1 %28,9 %3 694 00075 %
Nelonen7,9 %10,7 %3 119 00063 %
Jim3,0 %2,7 %2 009 00041 %
Liv2,5 %2,6 %1 944 00040 %
Hero1,3 %1,7 %1 319 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,7 %3 537 00072 %
TV53,1 %3,0 %2 188 00045 %
Kutonen2,8 %2,2 %1 629 00033 %
Frii2,3 %2,3 %1 335 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %137 0003 %
TLC2,4 %2,2 %1 353 00028 %
Discovery Networks Finland10,9 %9,9 %2 802 00057 %
FOX3,2 %3,1 %1 674 00034 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 430 00029 %
Fox Networks Group5,9 %5,2 %2 176 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %421 0009 %
AlfaTV0,7 %0,7 %930 00019 %
Muut2,8 %2,3 %896 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 244 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.