Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 154 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,1 %35,9 %1 143 00096 %
Yle TV25,9 %4,8 %969 00081 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,7 %894 00075 %
Yle yhteensä52,6 %44,4 %1 148 00096 %
MTV318,1 %24,1 %1 081 00090 %
Sub1,8 %2,2 %662 00055 %
AVA1,8 %1,6 %566 00047 %
C More Total0,4 %0,6 %104 0009 %
MTV yhteensä22,1 %28,4 %1 102 00092 %
Nelonen6,1 %8,8 %979 00082 %
Jim2,0 %1,5 %618 00052 %
Liv2,1 %2,0 %618 00052 %
Hero0,7 %0,9 %376 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,2 %1 049 00088 %
TV52,1 %2,0 %722 00060 %
Kutonen1,7 %1,8 %486 00041 %
Frii2,2 %2,2 %498 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0003 %
TLC1,9 %1,6 %453 00038 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,8 %870 00073 %
STAR Channel1,5 %1,4 %461 00039 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %474 00040 %
Disney Finland3,9 %3,3 %641 00054 %
Paramount Network0,1 %0,0 %81 0007 %
AlfaTV1,2 %1,3 %490 00041 %
Muut1,2 %1,6 %171 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 154 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.