Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,2 %11,1 %688 00049 %
Yle TV29,9 %7,4 %710 00051 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,4 %316 00023 %
Yle yhteensä23,4 %19,9 %929 00067 %
MTV315,8 %19,0 %837 00060 %
Sub5,6 %6,7 %628 00045 %
AVA3,4 %3,6 %386 00028 %
C More Total0,9 %0,6 %85 0006 %
MTV yhteensä25,6 %29,9 %961 00069 %
Nelonen11,5 %14,7 %774 00056 %
Jim5,2 %5,3 %552 00040 %
Liv3,2 %3,8 %501 00036 %
Hero1,7 %2,2 %263 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,5 %26,0 %947 00068 %
TV54,0 %3,8 %533 00038 %
Kutonen3,9 %2,9 %369 00026 %
Frii2,2 %1,5 %233 00017 %
The Discovery Channel0,7 %0,3 %48 0003 %
TLC3,4 %3,1 %285 00020 %
Discovery Networks Finland14,3 %11,7 %717 00051 %
FOX6,2 %5,8 %447 00032 %
National Geographic Channel3,4 %1,7 %325 00023 %
Fox Networks Group9,6 %7,5 %578 00041 %
Paramount Network0,8 %0,7 %115 0008 %
AlfaTV0,1 %0,2 %78 0006 %
Muut4,6 %4,1 %318 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 195 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.