Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 343 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,5 %1 258 00090 %
Yle TV25,5 %4,9 %1 011 00072 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %780 00055 %
Yle yhteensä37,3 %32,0 %1 303 00093 %
MTV315,4 %20,2 %1 197 00085 %
Sub4,7 %5,6 %881 00063 %
AVA2,4 %2,9 %663 00047 %
C More Total0,6 %0,4 %128 0009 %
MTV yhteensä23,0 %29,1 %1 262 00090 %
Nelonen7,8 %10,1 %1 049 00075 %
Jim3,0 %2,8 %743 00053 %
Liv2,8 %2,8 %717 00051 %
Hero1,8 %2,4 %606 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,1 %1 158 00082 %
TV53,9 %3,9 %826 00059 %
Kutonen3,7 %2,5 %705 00050 %
Frii2,6 %2,8 %563 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %53 0004 %
TLC2,4 %2,4 %524 00037 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,7 %1 005 00072 %
STAR Channel3,3 %3,3 %630 00045 %
National Geographic Channel3,1 %2,6 %590 00042 %
Disney Finland6,3 %5,9 %801 00057 %
Paramount Network0,7 %0,4 %193 00014 %
AlfaTV0,3 %0,4 %351 00025 %
Muut4,0 %2,4 %298 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 343 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.