Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,0 %35,0 %1 126 00094 %
Yle TV26,8 %5,7 %930 00078 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,0 %819 00068 %
Yle yhteensä53,3 %44,7 %1 138 00095 %
MTV320,4 %27,6 %1 066 00089 %
Sub1,7 %2,2 %664 00055 %
AVA1,9 %2,1 %586 00049 %
C More Total0,5 %0,6 %118 00010 %
MTV yhteensä24,5 %32,5 %1 092 00091 %
Nelonen3,7 %4,1 %863 00072 %
Jim1,8 %1,6 %549 00046 %
Liv1,4 %1,6 %527 00044 %
Hero0,7 %1,0 %415 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %8,2 %935 00078 %
TV51,8 %2,0 %634 00053 %
Kutonen1,6 %1,2 %499 00042 %
Frii1,9 %2,1 %432 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %17 0001 %
TLC2,3 %2,1 %435 00036 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,3 %803 00067 %
STAR Channel1,3 %1,4 %411 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,9 %442 00037 %
Disney Finland3,6 %3,4 %601 00050 %
Paramount Network0,2 %0,1 %72 0006 %
AlfaTV1,3 %1,8 %446 00037 %
Muut1,1 %1,1 %212 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 152 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.