Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 130 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,5 %3 176 00065 %
Yle TV27,4 %6,6 %2 660 00054 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %1 873 00038 %
Yle yhteensä42,6 %36,3 %3 614 00074 %
MTV318,6 %24,7 %3 246 00066 %
Sub3,4 %3,8 %2 183 00044 %
AVA2,5 %2,6 %1 597 00032 %
C More Total0,7 %0,6 %406 0008 %
MTV yhteensä25,2 %31,6 %3 569 00073 %
Nelonen5,2 %5,7 %2 618 00053 %
Jim2,8 %2,7 %1 760 00036 %
Liv2,0 %2,2 %1 648 00034 %
Hero1,3 %1,8 %1 298 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,5 %3 156 00064 %
TV52,9 %3,1 %1 966 00040 %
Kutonen2,7 %2,2 %1 564 00032 %
Frii2,4 %2,4 %1 241 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %102 0002 %
TLC2,7 %2,8 %1 268 00026 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,5 %2 658 00054 %
STAR Channel3,0 %2,7 %1 454 00030 %
National Geographic Channel2,8 %2,3 %1 280 00026 %
Disney Finland5,8 %4,9 %2 005 00041 %
Paramount Network0,5 %0,4 %379 0008 %
AlfaTV0,7 %1,0 %840 00017 %
Muut2,4 %1,9 %960 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 130 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.