Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,5 %1 529 00063 %
Yle TV28,3 %8,5 %1 343 00056 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %956 00040 %
Yle yhteensä42,6 %37,8 %1 742 00072 %
MTV316,3 %21,7 %1 578 00065 %
Sub4,0 %4,5 %1 152 00048 %
AVA1,7 %1,8 %769 00032 %
C More Total0,9 %0,8 %212 0009 %
MTV yhteensä22,9 %28,9 %1 735 00072 %
Nelonen5,4 %6,0 %1 296 00054 %
Jim3,2 %3,0 %919 00038 %
Liv1,5 %1,9 %790 00033 %
Hero1,4 %2,0 %710 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,9 %1 563 00065 %
TV52,9 %3,1 %982 00041 %
Kutonen4,2 %3,2 %932 00039 %
Frii1,7 %1,7 %609 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC1,3 %1,2 %563 00023 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,7 %1 316 00055 %
STAR Channel3,6 %3,1 %809 00033 %
National Geographic Channel3,9 %3,3 %746 00031 %
Disney Finland7,6 %6,3 %1 096 00045 %
Paramount Network0,6 %0,4 %199 0008 %
AlfaTV0,5 %0,7 %453 00019 %
Muut3,0 %2,4 %519 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.