Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %28,9 %1 267 00090 %
Yle TV29,6 %7,7 %1 141 00081 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,8 %945 00067 %
Yle yhteensä43,2 %39,3 %1 312 00094 %
MTV315,8 %20,7 %1 223 00087 %
Sub3,1 %3,4 %857 00061 %
AVA2,2 %1,8 %676 00048 %
C More Total1,9 %2,4 %231 00016 %
MTV yhteensä23,0 %28,3 %1 271 00091 %
Nelonen9,4 %11,9 %1 114 00079 %
Jim2,4 %1,9 %689 00049 %
Liv1,6 %1,3 %645 00046 %
Hero1,2 %1,3 %590 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,4 %1 190 00085 %
TV52,8 %2,7 %833 00059 %
Kutonen2,9 %2,7 %732 00052 %
Frii1,6 %1,6 %541 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0003 %
TLC1,6 %1,3 %448 00032 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,9 %1 024 00073 %
STAR Channel2,1 %1,9 %543 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %617 00044 %
Disney Finland4,4 %3,6 %805 00057 %
Paramount Network0,3 %0,2 %156 00011 %
AlfaTV0,5 %0,5 %415 00030 %
Muut4,3 %3,1 %414 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.