Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,0 %36,9 %1 167 00097 %
Yle TV210,2 %7,8 %1 082 00090 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,8 %984 00082 %
Yle yhteensä55,9 %48,4 %1 167 00097 %
MTV318,9 %25,5 %1 120 00094 %
Sub1,5 %2,0 %743 00062 %
AVA1,5 %1,2 %596 00050 %
C More Total1,5 %2,0 %198 00017 %
MTV yhteensä23,4 %30,8 %1 128 00094 %
Nelonen5,1 %6,6 %965 00081 %
Jim1,2 %1,1 %632 00053 %
Liv0,9 %0,8 %602 00050 %
Hero0,7 %0,9 %476 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %9,4 %1 008 00084 %
TV51,3 %1,2 %678 00057 %
Kutonen1,5 %1,3 %554 00046 %
Frii1,5 %1,8 %431 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %12 0001 %
TLC1,5 %1,0 %440 00037 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %825 00069 %
STAR Channel1,0 %1,1 %469 00039 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %485 00041 %
Disney Finland3,3 %2,6 %666 00056 %
Paramount Network0,1 %0,1 %113 0009 %
AlfaTV1,1 %1,4 %603 00050 %
Muut1,8 %1,4 %292 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 170 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.