Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,5 %32,4 %1 174 00098 %
Yle TV211,7 %6,7 %1 067 00089 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,3 %960 00080 %
Yle yhteensä51,9 %43,4 %1 178 00098 %
MTV320,8 %29,3 %1 127 00094 %
Sub1,8 %2,5 %730 00061 %
AVA1,6 %1,4 %600 00050 %
C More Total1,6 %0,8 %200 00017 %
MTV yhteensä25,8 %34,0 %1 133 00095 %
Nelonen4,6 %5,9 %962 00080 %
Jim1,6 %1,5 %685 00057 %
Liv1,0 %0,9 %629 00053 %
Hero0,8 %0,9 %487 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,0 %9,2 %1 017 00085 %
TV51,8 %2,2 %682 00057 %
Kutonen1,7 %1,5 %562 00047 %
Frii1,3 %1,5 %451 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0002 %
TLC1,7 %1,2 %490 00041 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %876 00073 %
STAR Channel1,1 %1,2 %478 00040 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %529 00044 %
Disney Finland3,5 %2,8 %684 00057 %
Paramount Network0,2 %0,1 %111 0009 %
AlfaTV1,3 %2,0 %610 00051 %
Muut2,1 %1,4 %313 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 181 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.