Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,9 %3 627 00069 %
Yle TV211,4 %6,9 %3 385 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %2 416 00046 %
Yle yhteensä42,1 %35,1 %4 076 00077 %
MTV318,7 %25,8 %3 737 00071 %
Sub3,4 %3,9 %2 594 00049 %
AVA2,1 %2,1 %1 878 00036 %
C More Total1,9 %0,9 %648 00012 %
MTV yhteensä26,1 %32,7 %4 068 00077 %
Nelonen7,3 %9,6 %3 367 00064 %
Jim2,3 %2,1 %2 064 00039 %
Liv1,7 %1,6 %1 900 00036 %
Hero1,3 %1,4 %1 531 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,7 %3 744 00071 %
TV52,8 %3,0 %2 313 00044 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 800 00034 %
Frii1,5 %1,5 %1 300 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %100 0002 %
TLC1,6 %1,3 %1 393 00026 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,9 %3 120 00059 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 606 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 496 00028 %
Disney Finland5,0 %4,1 %2 193 00042 %
Paramount Network0,4 %0,3 %474 0009 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 218 00023 %
Muut4,0 %3,2 %1 322 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 633 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.