Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 077 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,5 %1 669 00069 %
Yle TV212,3 %8,2 %1 582 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 166 00048 %
Yle yhteensä41,4 %36,0 %1 838 00076 %
MTV316,0 %22,3 %1 675 00069 %
Sub4,2 %5,2 %1 328 00055 %
AVA1,7 %1,7 %852 00035 %
C More Total2,9 %1,5 %373 00015 %
MTV yhteensä24,8 %30,5 %1 846 00076 %
Nelonen6,9 %9,1 %1 566 00065 %
Jim2,8 %2,4 %1 040 00043 %
Liv1,2 %1,3 %881 00036 %
Hero1,4 %1,7 %804 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,5 %1 710 00071 %
TV52,4 %2,5 %1 069 00044 %
Kutonen3,7 %3,3 %1 004 00042 %
Frii1,1 %1,1 %620 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %64 0003 %
TLC0,8 %0,7 %625 00026 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,9 %1 497 00062 %
STAR Channel3,0 %2,7 %841 00035 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %844 00035 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 141 00047 %
Paramount Network0,5 %0,4 %248 00010 %
AlfaTV0,7 %1,0 %616 00026 %
Muut4,7 %3,7 %673 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 077 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.