Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 317 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,2 %3 471 00071 %
Yle TV211,0 %6,8 %3 158 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,3 %2 329 00047 %
Yle yhteensä42,0 %35,3 %3 812 00078 %
MTV318,8 %25,8 %3 524 00072 %
Sub3,4 %3,9 %2 495 00051 %
AVA2,1 %2,1 %1 849 00038 %
C More Total1,9 %0,9 %622 00013 %
MTV yhteensä26,2 %32,6 %3 822 00078 %
Nelonen7,1 %9,4 %3 197 00065 %
Jim2,3 %2,1 %2 005 00041 %
Liv1,7 %1,6 %1 861 00038 %
Hero1,3 %1,4 %1 514 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,6 %3 541 00072 %
TV52,8 %3,0 %2 244 00046 %
Kutonen2,5 %2,3 %1 762 00036 %
Frii1,5 %1,5 %1 283 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %94 0002 %
TLC1,7 %1,3 %1 371 00028 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,0 %3 030 00062 %
STAR Channel2,4 %2,3 %1 571 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 464 00030 %
Disney Finland5,0 %4,1 %2 138 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %471 00010 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 208 00025 %
Muut3,9 %3,0 %1 247 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 317 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.