Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,2 %24,2 %1 749 00067 %
Yle TV212,6 %8,2 %1 714 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 200 00046 %
Yle yhteensä41,3 %35,7 %1 978 00076 %
MTV315,9 %22,2 %1 782 00068 %
Sub4,3 %5,1 %1 390 00053 %
AVA1,7 %1,7 %874 00034 %
C More Total2,9 %1,5 %389 00015 %
MTV yhteensä24,8 %30,5 %1 968 00076 %
Nelonen7,0 %9,2 %1 641 00063 %
Jim2,8 %2,4 %1 077 00041 %
Liv1,2 %1,3 %903 00035 %
Hero1,4 %1,7 %811 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,6 %1 810 00070 %
TV52,4 %2,5 %1 110 00043 %
Kutonen3,6 %3,3 %1 021 00039 %
Frii1,1 %1,1 %630 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %70 0003 %
TLC0,8 %0,7 %647 00025 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,8 %1 553 00060 %
STAR Channel3,0 %2,7 %872 00034 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %866 00033 %
Disney Finland6,4 %5,0 %1 185 00046 %
Paramount Network0,4 %0,4 %251 00010 %
AlfaTV0,7 %0,9 %623 00024 %
Muut4,9 %4,1 %723 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.