Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %30,3 %3 756 00076 %
Yle TV210,2 %7,6 %3 342 00068 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,9 %2 596 00053 %
Yle yhteensä46,3 %40,8 %4 018 00082 %
MTV317,0 %22,2 %3 598 00073 %
Sub2,8 %3,1 %2 424 00049 %
AVA1,9 %1,6 %1 772 00036 %
C More Total1,9 %2,5 %714 00015 %
MTV yhteensä23,5 %29,4 %3 858 00078 %
Nelonen8,3 %10,7 %3 267 00066 %
Jim2,1 %1,8 %1 913 00039 %
Liv1,5 %1,3 %1 823 00037 %
Hero1,0 %1,1 %1 460 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %14,9 %3 567 00073 %
TV52,5 %2,3 %2 178 00044 %
Kutonen2,4 %2,1 %1 791 00036 %
Frii1,5 %1,5 %1 234 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %77 0002 %
TLC1,6 %1,2 %1 267 00026 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,7 %2 830 00058 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 562 00032 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 496 00030 %
Disney Finland4,6 %3,6 %2 206 00045 %
Paramount Network0,3 %0,3 %433 0009 %
AlfaTV0,7 %0,8 %1 192 00024 %
Muut3,3 %2,7 %1 216 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 344 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.