Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 365 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %19,5 %2 905 00055 %
Yle TV226,0 %28,9 %3 559 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 846 00035 %
Yle yhteensä51,6 %51,0 %3 987 00075 %
MTV314,9 %19,4 %2 967 00056 %
Sub2,9 %2,7 %1 779 00034 %
AVA1,5 %1,4 %1 253 00024 %
C More Total1,3 %0,2 %486 0009 %
MTV yhteensä20,6 %23,8 %3 301 00062 %
Nelonen5,8 %6,6 %2 447 00046 %
Jim1,8 %1,7 %1 446 00027 %
Liv1,9 %1,8 %1 374 00026 %
Hero1,1 %1,3 %1 098 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %11,5 %2 900 00055 %
TV52,0 %1,7 %1 608 00030 %
Kutonen2,0 %1,5 %1 267 00024 %
Frii2,0 %1,9 %977 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %50 0001 %
TLC1,9 %1,5 %949 00018 %
Warner Bros. Discovery8,1 %6,7 %2 224 00042 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 232 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 161 00022 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 743 00033 %
Paramount Network0,3 %0,3 %339 0006 %
AlfaTV1,0 %1,3 %899 00017 %
Muut3,0 %1,9 %1 019 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 365 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.