Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 007 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,0 %17,8 %1 368 00056 %
Yle TV229,7 %35,3 %1 684 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %886 00036 %
Yle yhteensä53,7 %55,7 %1 831 00075 %
MTV312,4 %15,7 %1 365 00056 %
Sub3,5 %3,2 %961 00040 %
AVA1,1 %0,9 %583 00024 %
C More Total1,7 %0,3 %280 00012 %
MTV yhteensä18,7 %20,1 %1 516 00062 %
Nelonen5,6 %6,2 %1 148 00047 %
Jim2,0 %2,0 %787 00032 %
Liv1,3 %1,2 %648 00027 %
Hero1,1 %1,5 %615 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,0 %1 355 00056 %
TV51,9 %1,7 %819 00034 %
Kutonen2,8 %2,0 %750 00031 %
Frii1,5 %1,3 %485 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC1,1 %0,7 %409 00017 %
Warner Bros. Discovery7,5 %5,8 %1 097 00045 %
STAR Channel2,9 %2,4 %682 00028 %
National Geographic Channel3,1 %1,7 %641 00026 %
Disney Finland6,0 %4,2 %927 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %169 0007 %
AlfaTV1,0 %1,2 %459 00019 %
Muut2,9 %1,8 %487 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 007 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.