Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 980 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,9 %17,5 %1 394 00057 %
Yle TV227,3 %34,8 %1 643 00068 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,0 %918 00038 %
Yle yhteensä51,8 %54,4 %1 801 00074 %
MTV312,5 %15,9 %1 399 00058 %
Sub3,9 %4,1 %1 030 00042 %
AVA1,3 %1,2 %663 00027 %
C More Total2,1 %1,1 %314 00013 %
MTV yhteensä19,8 %22,3 %1 586 00065 %
Nelonen5,1 %5,5 %1 196 00049 %
Jim2,2 %2,1 %854 00035 %
Liv1,3 %1,4 %718 00030 %
Hero1,1 %1,3 %692 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,2 %1 439 00059 %
TV52,1 %1,8 %917 00038 %
Kutonen3,5 %2,3 %783 00032 %
Frii1,5 %1,5 %557 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0002 %
TLC0,9 %0,5 %477 00020 %
Warner Bros. Discovery8,4 %6,3 %1 207 00050 %
STAR Channel3,1 %1,9 %691 00028 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %664 00027 %
Disney Finland6,0 %3,6 %951 00039 %
Paramount Network0,4 %0,3 %180 0007 %
AlfaTV1,0 %1,2 %495 00020 %
Muut2,9 %1,7 %482 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 980 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.