Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 953 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %22,7 %1 406 00058 %
Yle TV222,2 %22,1 %1 634 00067 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %931 00038 %
Yle yhteensä49,3 %47,3 %1 793 00074 %
MTV313,0 %17,4 %1 420 00058 %
Sub4,0 %4,3 %1 081 00045 %
AVA1,4 %1,4 %591 00024 %
C More Total0,8 %0,9 %193 0008 %
MTV yhteensä19,2 %24,0 %1 613 00066 %
Nelonen6,3 %7,1 %1 212 00050 %
Jim2,7 %2,3 %852 00035 %
Liv1,3 %1,7 %708 00029 %
Hero0,9 %1,4 %593 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,5 %1 402 00058 %
TV53,5 %3,1 %949 00039 %
Kutonen3,0 %2,2 %772 00032 %
Frii1,7 %1,4 %486 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC1,1 %0,8 %443 00018 %
Warner Bros. Discovery9,7 %7,9 %1 250 00052 %
STAR Channel3,1 %2,7 %636 00026 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %652 00027 %
Disney Finland5,9 %4,9 %901 00037 %
Paramount Network0,4 %0,3 %161 0007 %
AlfaTV0,9 %1,0 %502 00021 %
Muut3,4 %2,1 %479 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 953 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.