Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 008 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,0 %1 442 00058 %
Yle TV215,9 %14,0 %1 542 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %898 00036 %
Yle yhteensä46,6 %40,6 %1 819 00073 %
MTV317,3 %23,6 %1 497 00060 %
Sub2,8 %2,8 %893 00036 %
AVA2,2 %2,2 %673 00027 %
C More Total0,3 %0,4 %120 0005 %
MTV yhteensä22,7 %29,0 %1 646 00066 %
Nelonen6,5 %7,4 %1 216 00048 %
Jim2,2 %1,7 %704 00028 %
Liv2,7 %3,2 %795 00032 %
Hero1,2 %1,4 %507 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %13,7 %1 443 00058 %
TV53,2 %3,1 %872 00035 %
Kutonen1,0 %0,9 %516 00021 %
Frii2,3 %2,3 %487 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0001 %
TLC3,5 %3,1 %533 00021 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %1 191 00047 %
STAR Channel2,3 %2,4 %517 00021 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %501 00020 %
Disney Finland4,1 %3,7 %751 00030 %
Paramount Network0,3 %0,2 %149 0006 %
AlfaTV0,9 %1,1 %440 00018 %
Muut2,7 %2,2 %447 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 008 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.