Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,6 %1 465 00058 %
Yle TV210,8 %11,4 %1 312 00052 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,8 %875 00035 %
Yle yhteensä42,4 %38,8 %1 670 00067 %
MTV318,5 %24,3 %1 464 00058 %
Sub3,2 %3,2 %811 00032 %
AVA2,6 %2,5 %637 00025 %
C More Total1,5 %1,4 %207 0008 %
MTV yhteensä25,7 %31,4 %1 621 00065 %
Nelonen6,8 %7,6 %1 119 00045 %
Jim2,2 %1,6 %687 00027 %
Liv3,3 %3,2 %797 00032 %
Hero1,1 %1,2 %494 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %13,6 %1 403 00056 %
TV52,4 %2,0 %766 00031 %
Kutonen1,1 %0,9 %514 00020 %
Frii2,7 %2,7 %498 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %18 0001 %
TLC3,3 %2,8 %529 00021 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,8 %1 140 00045 %
STAR Channel2,5 %2,5 %575 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %442 00018 %
Disney Finland4,7 %3,9 %798 00032 %
Paramount Network0,2 %0,2 %145 0006 %
AlfaTV0,8 %0,9 %399 00016 %
Muut3,1 %2,4 %397 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 959 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.