Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 883 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,2 %1 411 00058 %
Yle TV213,5 %15,7 %1 427 00059 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,5 %878 00036 %
Yle yhteensä43,0 %42,4 %1 634 00067 %
MTV314,7 %18,6 %1 448 00060 %
Sub3,8 %4,2 %1 006 00041 %
AVA1,4 %1,3 %642 00026 %
C More Total2,8 %2,8 %330 00014 %
MTV yhteensä22,7 %27,0 %1 633 00067 %
Nelonen6,7 %7,7 %1 262 00052 %
Jim2,9 %2,4 %830 00034 %
Liv1,8 %2,1 %760 00031 %
Hero1,3 %1,5 %584 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,6 %1 473 00061 %
TV52,6 %2,2 %870 00036 %
Kutonen2,9 %2,4 %744 00031 %
Frii2,0 %1,6 %519 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0001 %
TLC1,1 %0,8 %435 00018 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,4 %1 156 00048 %
STAR Channel3,6 %3,3 %729 00030 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %670 00028 %
Disney Finland7,6 %5,8 %992 00041 %
Paramount Network0,4 %0,2 %151 0006 %
AlfaTV0,8 %1,0 %416 00017 %
Muut4,0 %2,7 %479 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 883 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.