Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 108 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %23,2 %2 946 00056 %
Yle TV212,7 %13,5 %2 922 00055 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %1 786 00034 %
Yle yhteensä42,6 %40,3 %3 512 00066 %
MTV316,4 %21,3 %3 003 00057 %
Sub3,6 %3,7 %1 879 00035 %
AVA1,9 %1,9 %1 287 00024 %
C More Total2,2 %2,1 %569 00011 %
MTV yhteensä24,1 %29,0 %3 386 00064 %
Nelonen6,9 %7,9 %2 502 00047 %
Jim2,5 %2,0 %1 549 00029 %
Liv2,5 %2,6 %1 583 00030 %
Hero1,2 %1,4 %1 088 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %13,9 %3 034 00057 %
TV52,5 %2,2 %1 671 00032 %
Kutonen2,0 %1,7 %1 294 00024 %
Frii2,3 %2,1 %1 039 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %54 0001 %
TLC2,1 %1,8 %976 00018 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,1 %2 367 00045 %
STAR Channel3,1 %2,9 %1 342 00025 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %1 121 00021 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 834 00035 %
Paramount Network0,3 %0,2 %297 0006 %
AlfaTV0,8 %0,9 %818 00015 %
Muut3,8 %2,8 %948 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 108 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.