Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,2 %2 913 00055 %
Yle TV219,5 %18,1 %3 352 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 857 00035 %
Yle yhteensä47,9 %43,8 %3 808 00072 %
MTV315,0 %20,4 %3 006 00057 %
Sub3,5 %3,5 %2 066 00039 %
AVA1,8 %1,8 %1 275 00024 %
C More Total0,6 %0,6 %345 0007 %
MTV yhteensä20,8 %26,4 %3 394 00064 %
Nelonen6,5 %7,3 %2 531 00048 %
Jim2,4 %2,0 %1 589 00030 %
Liv2,0 %2,4 %1 523 00029 %
Hero1,0 %1,4 %1 106 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,2 %2 960 00056 %
TV53,3 %3,1 %1 844 00035 %
Kutonen2,0 %1,5 %1 322 00025 %
Frii2,0 %1,9 %985 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %72 0001 %
TLC2,2 %1,9 %998 00019 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,7 %2 498 00047 %
STAR Channel2,7 %2,5 %1 208 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 187 00022 %
Disney Finland5,0 %4,3 %1 728 00033 %
Paramount Network0,3 %0,2 %311 0006 %
AlfaTV0,9 %1,1 %955 00018 %
Muut3,4 %2,4 %1 021 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 215 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.