Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,3 %9,4 %572 00041 %
Yle TV230,2 %27,4 %852 00061 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,9 %290 00021 %
Yle yhteensä41,1 %38,8 %958 00068 %
MTV310,3 %14,6 %695 00049 %
Sub6,2 %5,7 %518 00037 %
AVA1,8 %1,9 %236 00017 %
C More Total0,6 %0,6 %82 0006 %
MTV yhteensä18,8 %22,9 %863 00061 %
Nelonen7,1 %7,2 %557 00040 %
Jim3,2 %3,4 %423 00030 %
Liv3,1 %4,1 %339 00024 %
Hero1,0 %1,6 %185 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,3 %729 00052 %
TV53,7 %3,4 %403 00029 %
Kutonen2,9 %2,5 %308 00022 %
Frii1,8 %1,7 %179 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC2,8 %2,6 %238 00017 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,4 %610 00043 %
STAR Channel5,9 %5,3 %298 00021 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %254 00018 %
Disney Finland8,9 %7,5 %409 00029 %
Paramount Network0,7 %0,5 %99 0007 %
AlfaTV0,2 %0,2 %102 0007 %
Muut4,6 %3,5 %287 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 133 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.