Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 125 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,9 %1 483 00055 %
Yle TV216,4 %14,2 %1 625 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %911 00034 %
Yle yhteensä46,6 %40,6 %1 919 00071 %
MTV317,2 %23,5 %1 534 00057 %
Sub2,8 %2,8 %933 00035 %
AVA2,2 %2,2 %680 00025 %
C More Total0,4 %0,4 %130 0005 %
MTV yhteensä22,6 %28,8 %1 703 00063 %
Nelonen6,5 %7,5 %1 250 00047 %
Jim2,2 %1,8 %720 00027 %
Liv2,6 %3,1 %802 00030 %
Hero1,2 %1,4 %511 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,8 %1 479 00055 %
TV53,2 %3,1 %889 00033 %
Kutonen1,0 %0,9 %532 00020 %
Frii2,3 %2,3 %493 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0001 %
TLC3,4 %3,1 %543 00020 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,5 %1 217 00045 %
STAR Channel2,3 %2,4 %523 00019 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %507 00019 %
Disney Finland4,1 %3,7 %761 00028 %
Paramount Network0,3 %0,2 %149 0006 %
AlfaTV0,9 %1,1 %447 00017 %
Muut3,0 %2,3 %483 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 125 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.